Какво е безводна козметика?

Какво е безводна козметика и защо навлиза като тренд в производството?

Колко зелен / щадящ природата е твоят шкаф за баня?

Продукти за красота и природа

Избягваш ли продукти със силни химикали или избягваш компании, които използват много опаковки? Екологичните брандове за красота може да са в разцвет, но мислил/а ли си някога за водата, участваща в производството на продуктите за красота?

Според Световния фонд за дивата природа до 2025 г. две трети от населението в света може да се сблъскат с недостиг на вода, а водещата фирма за маркетингови проучвания Mintel установи, че 27% от потребителите се опитват да използват повторно или да използват по-малко вода.
Що се отнася до използването на по-малко вода в режима ти за красота, не става въпрос непременно за водата, която използваш под душа или мивката си, а H2O в продуктите. Бърз поглед върху всеки списък на съставките и това е aqua (дума за вода) в горната част. Съзнателните потребители са се намесили върху това и сега търсят продукти, формулирани с нулева или много малко вода, или такива, които могат да се използват без (или с по-малко) вода.
Когато мислиш за себе си, екстравагантни съставки, водата може да не е първата, която ти идва на ум. Ето защо може да се изненадаш, научавайки фирмата за глобални проучвания на пазара, Mintel, я определи като „новата луксозна“ съставка. „Водата е поставена като ценна стока, тъй като потреблението изпреварва снабдяването“, обясни анализаторът на Global Beauty и Personal Care на марката.

Нарастващото световно население, икономическото развитие и увеличеното потребление – средният човек в западния свят консумира 140 литра на ден – доведе до увеличаване на глобалното търсене на вода със скорост от около 1% годишно, според ООН. Но тъй като промените в климата правят по-сухи регионите, приблизително две трети от населението в света вече изпитват недостиг на вода поне един месец от годината, като тази цифра ще да нараства.

Преминаването към безводна козметика

В нашия фокус върху устойчивостта, ние се задълбочаваме в метаморфозата на водата в красотата и личните грижи, като разглеждаме търсенето на усилия и издания за безводни продукти, изследователска и развойна дейност.

Докато селското стопанство е основният виновник за използването на вода (заемайки около 70%), бумът в индустрията за лични грижи и козметика нараства. И колкото повече потребители осъзнават въздействието, толкова повече се оказва натиск върху марките за красота, за да създадат устойчиви решения.

Вече водещите козметични компании се справят с предизвикателството. L’Oreal обеща да намали консумацията на вода до огромни 60% (за единица готов продукт) до следващата година, а Unilever си е поставил цели до половината от въздействието върху околната среда (включително използването на вода) от производството и използването на продуктите си до 2030 г.

Това е голяма новина, като се има предвид, че водата съставлява по-голямата част от нашата грижа за кожата и козметиката. Разгледайте списъка на съставките на любимите ви почистващи препарати, шампоани, балсами и основи и ще забележите, че първата (и следователно най-изобилната) съставка, посочена често, е „Aqua“ или „Eau“ – т.е. вода.
Световният ден на водата се проведе на 22 март 2019 г. Сега, повече от всякога, азиатско-тихоокеанските (APAC) мултинационални компании и имена на местна основа посвещават своите инициативи за устойчивост към опазване на водата, сътрудничество с авторитетни органи и проучване и стартиране на безводни формулировки.

„В исторически план водата е била използвана като пълнител в продуктите“, заяви Линда Треска, основател и изпълнителен директор на безводна козметична компания Pinch of Color, заяви пред прогнозите на тенденциите WGSN в доклада си за Waterless Beauty.

„Често го виждате като посочена като първа съставка във формула, тъй като действа като основа“, съставлявайки около 70 до 80 процента формули. „Цената на водата е много по-ниска в сравнение с другите съставки, което прави крайния продукт по-изгоден за производство. За съжаление, този възглед на водата като“ евтина „допринася за вярването, че водата е разходващ и неограничен ресурс.“

И какво е решението? За начало солидните барове за красота набират скорост. „Те са по-концентрирани, така че на база цена на употреба получавате много повече“, обяснява Брайън Уест, основател на устойчивата компания за красота без пластмаса и без вода, Ethique. „Вие не плащате за вода, която козметичните компании ефективно предлагат в своите продукти безплатно.“ Вместо това, те все пак ще използват водата, която бихте използвали за душ.

По същия начин се изстрелават и праховите продукти. Прахообразните почистващи препарати, ексфолиаторите и маските за лице предизвикват нуждата от вода в продукта (като по този начин намаляват теглото и отпадъците), и важното е, че те осигуряват и важни ползи за грижа за кожата. Много активни съставки, като витамин С, се влошават извънредно, когато се смесват с вода. Поддържането им под формата на прах запазва тяхната чистота, като гарантира, че потребителя получава свеж компонент от съставките всеки път, когато ги активира с вода у дома. Към това добави и факта, че продуктите без вода не изискват консерванти – които са една от основните причини за дразнене на кожата – и резултатът е по-чиста, по-активна и по-малко дразнеща формула. Бонус: ако си на път, нито сухият душ гел, нито пудрите ще се отчитат към течностите на летището.

На последно място са маслата. Докато в продуктите ни от години се добавя вода под ръководството за подпомагане на хидратацията, минералите и металите във вода всъщност могат да навредят кожата, когато се използват често. Вместо да пълнител, подхранващите масла могат да осигурят ползи за кожата. На мястото на водата, успокояващите ботанически продукти, естествени масла, плодови води и масла,  осигуряват красиво смесими, силно пигментирани формули, пълни с ползи за кожата.

Докато красотата без вода е екологична причина за някои компании, за други това е практичност. „Всички пътуваме много повече, отколкото бяхме свикнали и минаха 10 години от забраната да носите повече от 100 милилитра течност в ръчния си багаж“, казва Соловий. „Ние едва започваме да виждаме производителите да измислят формати, които не са течни. Това включва по-солидни продукти за красота като твърди дезодоранти, овлажняващи и масла. “
И те се възползват от по-нататъшни устойчиви странични ефекти. Контейнерът за голям течен шампоан например ще използва много повече пластмаса, отколкото концентриран шампоан. „Можете да опаковате козметика без вода в компостируеми материали или дори да я направите без опаковка“, казва Брайън, която обвива продуктите си в биоразградим картон. Нещо повече: „вашите продукти ще имат много по-нисък въглероден отпечатък. Продуктите, които нямат вода, тежат много по-малко “, обяснява Брайън, така че въздействието от транспортирането им по света е далеч по-малко.

Водонепроницаем маркетинг

Все по-често индустрията за лични грижи обхваща усилия за пестене на вода и включва в своята история на марката екологосъобразните и екологични съобщения. И все пак, безводните състави като сухи маски и сухи шампоани все още могат да се съсредоточат върху иновациите и да осигурят експоненциално изживяване за красота.

Въпреки, че тези възможности се увеличават, потребителите, които са социално осъзнати, трябва да бъдат внимателни и да гарантират, че етикетите на продуктите и претенциите за безводни са автентични и надеждни.

Вашият коментар