Косопад – сезонност и решения

Причини за възникването за косопад, мит ли е сезонният косопад и как да се преборим с него?

Косопадът е една доста обширна тема, за която не можем да твърдим, че е нова, но е доста актуална в ежедневието на човек. Обикновено косопадът се разглежда като проблем, но това се поражда от много честото прилагане на самодиагностика, от която възникват и множество притеснения. Най-основно е да разграничим кога загубата на коса е преминала границата на нормалното и е необходимо да възникне притеснение и кога е в рамките на разумното.

Ето и научните факти

Учените са установили, че нормалното падане на косми от скалпа варира от 50 до 100 косъма на ден. Това е следствие от естественият цикъл на растежа на косата. Той от друга страна се състои от три етапа – фаза на растеж (90% от косата), междинна фаза (3% от косата), която е с продължителност 2 седмици, в които косата остава статична и последната фаза (7% от косата), когато косата е напълно оформена и в покой. При констатиране на по-голяма загуба на коса от посочената е нужно да се диагностицира защо възниква, първопричините, както и начините за отстраняване на този все по-нашумяващ проблем. Чести причини за косопад, който е над нормалните нива са стресовите фактори, раждане, операция, постоянното третиране с различни „изгарящи“ косъма продукти, сезонността и т.н.

Причини и решения за косопад

Следващият въпрос, който възниква в съзнанието на всеки човек е: Сезонният косопад – мит или реалност? Каква е причината за възникването му и по какъв начин можем да се преборим с него?

Ние можем твърдо да заявим, че сезонен косопад съществува! Доказано е, че той се проявява два пъти през календарната годината, като първият сегмент на проявление е юли – август, а вторият, който е и по-осезаем се позиционира през зимните месеци, а именно през ноември, декември до половината на месец януари. Причината, поради която се получава по-драстичната загуба на косми през късната есен и зимата е свързана именно с по-малкото излагане на косата на слънчева светлина. Когато слънцето свети ярко през лятото, тялото ни произвежда като защитен механизъм повече коса, за да даде на нашия скалп безопасно покритие. Тези косми падат през зимните месеци, защото дните са по-къси и в последствие от това има и по-малко слънце. Може би изглежда, че тялото Ви губи повече коса от нормалното, но това не е така, а просто косата се връща към зимната си база.
За да предотвратите тази естествена загуба на косата, можете да направите всичко възможно за да я защитите и подхраните.

Ето няколко начина, чрез които да се погрижите за вашата коса

Масажирайте косата и скалпа си. Като използвате върховете на пръстите си, масажирайте страните и короната на главата си нежно, с кръгообразни движения, за да стимулирате косата от корените. Това ще подобри циркулацията на скалпа и ще даде място на фоликулите да дишат, което само по себе си ще доведе до растеж на по-здрава коса.

Обърнете внимание на храната, която приемате. Това, което ядете може да бъде както от полза, така и да увреди здравето на вашата коса. При спазването на диети е добре да се спазва балансирана такава. Това е добре както за здравето, така и за косата и кожата. Добавянето в менюто на храни, богати на мастни киселини като например авокадо, бадеми, кокосово масло, сьомга и семена от чиа спомага за поддържането на косата здрава и пълноценна. Не забравяйте да добавите към храната, която приемате и зеленчуци като спанак и броколи, тъй като са изключително полезни и богати на желязо.

Полезни за косата са следните витамини:

Витамин А – той се съдържа в рибеното масло, яйцата, млякото, спанака, доматите, тиквата и др.

Витамин B – съдържа се в бирената мая, житни зърна, пшеница, зеленчуци, мляко, в крехкото свинско и др.

Витамин C – обичайно високо съдържание на този витамин имат пресните зеленчуци като шипки, люти чушки, цитрусови плодове, коприва, спанак, ягоди и касис.

Витамин Е – съдържа се в растителните масла, житните зародиши и зелените зеленчуци.

Витамини като D и B12, минерали като желязо, магнезий, цинк, селен, играят важна роля за здравето на кожата и косата.

Супер ефикасни 100% натурални продукти за коса с витамини А, D3, Е и натурални масла:

Обърнете внимание и на козметиката

Друг вариант за подхранване на косъма е използването на различни продукти, насърчаващи също така и растежа на косата. Използването на продукти, създадени с цел растеж на косата, като например маски за коса и различни балсами, серуми, масла и шампоани, не може да предотврати загубата на коса, но може да насърчи нов растеж.
Добър избор е именно кокосовото масло, но то трябва да бъде напълно натурално и нерафинирано. Може да правите домашни маски за коса с комплекс от натурални съставки, като и да допълните „менюто“ на косата си с натурални шампоани за най-добър ефект. В козметиката, предназначена за хора не винаги може да откриете напълно натурални продукти, тъй като съдържат вредни пенливи и други вещества. Ние имаме невероятно предложение за шампоан, който всъщност е предназначен за коне и не случайно може да си направите асоциация с величествената конска грива.

Шампоанът Дермокан съдържа само натурални витамини и масла, именно защото е предназначен за ветеринарна употреба. Затова е любим на хиляди жени и мъже, като ефективно подхранва изтощената коса и възстановява от косопада.

Топ продукти за измиване на косата:

Когато констатирате голяма загуба на коса, последното нещо, което искате да направите е да се подстрижете. Въпреки твърдението, че късата коса пада по-малко, което е напълно невярно, понякога е добре да планирате консултация с вашия фризьор за да освежите малко вече изтощения косъм.
Подходящо е също така да намалите третирането и „горенето“ на косата с цел различен стайлинг. Топлината, която пресите и машите предават на косата причиняват множество щети, правят косъма по-крехък и податлив на пречупване. По- подходящо е да сплитате косата си преди лягане или да я накъдряте с различни ролки, което става по естествен начин без изгаряне на косъма.

Влияние на Слънцето

Седейки на слънце най-малко 15 или 20 минути всеки ден може да Ви помогне да преодолеете сезонната загуба на коса. Слънцето също може да увеличи количеството на витамин D, което произвежда тялото. Слънцето обаче има както своите предимства, така и своите недостатъци. Ултравиолетовите лъчи могат да нанесат значително увреждане на косата, това води до пречупване на косъма, изсъхване и дори загуба на коса. За предотвратяването на увреждането от слънцето е подходящо използването на небезизвестният тривитаминол, тъй като предоставя като функция именно UV защита.

От изключителна важност е също така използването на подходяща четка за разресване. Неправилният избор на четка наистина може да съсипе косата Ви. За да сведете до минимум увреждането е необходимо да използвате четка с по-дебели гребенчета и разресването да се извършва внимателно, за да не се накъса косъма. Друго особено важно правило е никога да не използвате обикновена четка върху мокра коса, понеже когато е влажна, косъмът се разтяга по-лесно и става податлив на претоварване и същевременно пречупване.

Ако искате косата Ви да е здрава и жизнена е необходимо да я поддържате редовно и правилно и тя ще Ви се отблагодари! А сега нека разгледаме някои интересни факти за косата, както и за косопада.

Знаете ли, че..? 😊

Косата е съставена предимно от кератин. Кератинът е същият този протеин, който откриваме в нашия външен слой на кожата и ноктите ни. Също така е интересно, че е и основна съставна част на копитата, ноктите и перата на животните. Кой да предполага, че имаме толкова много общи неща с животните?
Човешката коса обикновено расте с темп от около 1,27 см всеки месец.

Всяка коса може да поддържа до 100 грама тегло. Умножете това със средно 100 000 до 150 000 нишки на всяка глава, а цялата ви коса може да поддържа теглото, еквивалентно на два слона. Косата на жените расте много по-бързо от косата на мъжете.
Подстригването и бръсненето насърчават растежа на косата. Истината обаче е такава, че рязането не влияе върху скоростта и дебелината на растежа на косъма.
Както споменахме малко по-нагоре, твърдението, че късите коси падат по-малко не е вярно. Реално погледнато колкото по-дълга е косата, загубите са толкова по-видими, тъй като обемът на падналата коса е по-голям.

Цветовете…

Причини за косопад
Черният цвят е най-често срещаният цвят на косата, а червеното е най-рядко срещаният естествен цвят на косата. Около 1% от световното население има естествена червена коса, а вторият най-рядък цвят на косата след червреният е русата (2% от световното население). Тъмните цветове на косата са най-често срещаните, като черният е най-масов. Приемете естествената си коса, без значение какъв цвят е, защото боядисването нанася огромни вреди на косата, които след това е трудно да бъдат поправени!
Красотата, както всички знаем, отнема време. Средното време, което жената прекарва за измиване, изсушаване и оформяне на косата си е 1 час и 53 минути седмично.
Кавказците обикновено губят средно по 100 косми на ден, азиатците около 70, а африканците около 60 косми на ден.
Ако искате да поддържате вашата коса ослепителна, можете да се възползвате от нашите продукти, които са създадени от изцяло натурални съставки и биха дарили косата Ви с нов живот!

 

Вашият коментар